Strony www: przeżytek czy konieczność? 

Żyjemy w czasach, w których cyfrowa rzeczywistości bardzo szybko ewoluuje. Kolejne firmy poszerzają swoją działalność w Internecie, a stron internetowych ciągle przybywa. Znalezienie niszy, która nie będzie miała swojej własnej strony, graniczy z cudem.

 

W styczniu 2021 r. odnotowano aż 1,83 miliarda aktywnych stron internetowych! To pokazuje, jak wiele osób nadal inwestuje w cyfrowy wizerunek firmy. Co prawda, w dobie social mediów, strona internetowa pełni nieco inne funkcje, niż kilka lat temu. Jednak nadal jest istotnym elementem w rozwoju marki.

Nadal masz wątpliwości, co do potencjału tworzenia stron internetowych? Jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się, czy to się w ogóle opłaca? A może masz już własną stronę i nie wiesz czy warto zainwestować w jej aktualizację? Poniżej zebraliśmy kilka najpopularniejszych argumentów, podawanych przez klientów i postaramy się na nie odpowiedzieć rozwiewając wątpliwości.

„Prowadzę lokalną firmę. Jak ktoś chce, to i tak mnie znajdzie” 

Może i tak, ale nie w tej dekadzie i nie z konkurencją, która wykorzystuje różne kanały do promocji swojej marki. Musimy pogodzić się z faktem, że obecnie z Internetu korzysta ponad 70% społeczeństwa. Jeżeli ktoś będzie szukał drukarni, to z większym prawdopodobieństwem zrobi to poprzez wyszukiwarkę internetową (przy okazji porównując ceny i portfolio), niż jeżdżąc po okolicy w poszukiwaniu odpowiedniej firmy. W większości przypadków tak to właśnie wygląda. Tutaj działają dwa czynniki – wygoda i czas. Czyli to, co dla nas cenne i czego ciągle brakuje. I to działa na korzyść tworzenia stron internetowych.

Potencjalny klient ma świadomość, że jest miejsce, w którym znalezienie potrzebnych informacji zajmuje kilka sekund. To działa na niekorzyść marki, o której w Internecie nie ma żadnych informacji. Co więcej, obecność firmy w sieci wpływa na jej autentyczność. Zapewne słyszałeś powiedzenie, że jeżeli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz. Chcesz, by Twoja firma była postrzegana jako nowoczesna? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco, to strona internetowa powinna być dla Ciebie priorytetem. Pełni ona rolę wirtualnej wizytówki. Dlatego najlepiej, gdy oprócz samego istnienia, jest na bieżąco aktualizowana i uzupełniana. Odpowiednia strona pokaże Twojemu klientowi, że jesteś kimś, komu warto zaufać.

 

„To są zbyt duże koszty” 

Dobra strona internetowa kosztuje. Ale warto spojrzeć na to z innej perspektywy. Cena strony, w niedalekiej przyszłości, przełoży się na zyski. Warto pamiętać, że żyjemy w czasach, w których rzeczywistość staje się coraz bardziej zdigitalizowana. Internet jest przyszłością, a dobra strona jest inwestycją. Jeżeli prowadzisz małą firmę lub dopiero wchodzisz w wirtualny świat, to spokojnie. 

Na start nie potrzebujesz ogromnego budżetu, liczonego w dziesiątkach tysięcy. Cena strony internetowej może się zaczynać od 1500/2000 zł. Zapłatę za zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej możesz rozłożyć na raty. Na rynku są firmy oferujące strony w abonamencie. Tworzenie stron internetowych nie musi też być długotrwałym procesem. Przy sprawnej współpracy, po dwóch tygodniach można już uruchamiać nową www.

 

„Nie potrzebuję strony www, bo moja firma ma już konta w social mediach” 

Jeżeli Twoja firma ma profile na Facebooku czy Instagramie, to wiesz, jak ważne są reklamy. Można dodawać profesjonalne zdjęcia i tworzyć porywające opisy, ale bez odrobiny pomocy, ze strony facebookowych adsów, dotarcie do nowych klientów będzie trudne. A co, jeśli powiemy Ci, że nie ma lepszych reklam niż te, które można tworzyć posiadając stronę internetową? Tak, dobrze widzisz – reklamy na Facebooku są tak naprawdę dużo uboższe, niż te, które daje nam marketing oparty na stronie internetowej. 

Być może strona www kojarzy Ci się tylko z archaiczną platformą, która sama w sobie nie generuje żadnych zysków i nie przekłada się na pozyskiwanie klientów. I tu popełniasz błąd! Dobra strona otwiera drzwi do mnóstwa działań marketingowych, które pozwalają przyciągnąć nowych klientów. Remarketing, pozycjonowanie SEO, adwords, e-mail marketing to tylko kilka z nich. Ich używanie nie jest możliwe, gdy firma nie ma strony (potencjalnego klienta trzeba gdzieś przekierować). Oczywiście social media są potrzebne. Jednak najlepiej, kiedy funkcjonują ze stroną internetową jako jedna, spójna całość – przynosząc sobie korzyści i napędzając się nawzajem. 

 

Podsumowując, 

aktualne realia (szczególny wpływ ma tutaj pandemia) wymusiły na wielu firmach, przeniesienie działalności do wirtualnej rzeczywistości. Dlatego dziś większość rzeczy jesteś w stanie kupić, zamówić czy załatwić online. I ta tendencja jest wzrostowa. Dlatego, jeżeli chcesz, aby twoja firma, dalej się rozwijała i docierała do zupełnie nowych klientów – strona internetowa to dla Ciebie must have! 

strony internetowe Opole
Facebook
Twitter
LinkedIn

Co nas cieszy?

Odczuwamy dużą satysfakcję z tworzenia nowych rzeczy. Dla nas praca nie jest przykrym obowiązkiem, ale dużą przyjemnością i kreatywnym wyzwaniem. Nie czekamy jak wszyscy na piątek, piąteczek, piątunio… ale na poniedziałek.

Kontakt